V četrtek, 5. 5. 2022, so se dijakinje 2. in 3. letnika programa predšolska vzgoja v spremstvu ravnateljice in mentorice odpravile na Jesenice. Udeležile so se Vzgojiteljade, srečanja vzgojiteljskih šol, ki je namenjeno druženju, spoznavanju, sodelovanju, ustvarjanju in utrjevanju strokovnih znanj.
Dijaki jeseniške šole so pripravili osem kotičkov dejavnosti, ki so se tematsko navezovali na varovanje našega planeta. Vse dogajanje so naslovili »Odpadkom dajmo življenje«. Koncept prireditve je sledil organizaciji kotičkov v igralnicah vrtca, ki spodbujajo razvoj posameznih področij dejavnosti pri otrocih. Dijaki in dijakinje šole gostiteljice so se postavili v vlogo vzgojiteljic in vzgojiteljev, sodelujoči dijaki pa so se vživeli v vlogo otroka v vrtcu.
Vse sodelujoče so aktivnosti na Vzgojiteljadi 2022 navdušile, zato nestrpno in z veseljem pričakujemo oktobrsko srečanje v Mariboru.
Vas zanimajo naši vtisi in doživetja?
Eva je sodelovala v jezikovnem kotičku: »Gostje smo se vključili v dramsko igro. Vsi smo imeli rumene majice in tako smo predstavljali kokoške/piščančke. Fotografij iz delavnic nimam, saj smo se ob vsaki prosti minuti le družili in spoznavali.«
Nives je sodelovala v ustvarjalnem kotičku: »Najprej so nas dijakinje srednje šole odpeljale do naše učilnice, kjer smo skupaj s profesorico likovne vzgoje izdelali ropotuljice iz odpadkov žvečilnih gumijev. Poljubno smo lončke okrasile, profesorica pa nam je vanj dala riž. Čez nekaj časa pa smo se odpravile v sosednjo učilnico, kjer smo se združile z glasbenim kotičkom in smo se skupaj naučili zapeti in zaigrati pesmico. Sledile so vaje in na koncu nastop.«
V družboslovnem kotičku je ustvarjala Patricija: »Najprej smo se peš odpravili do zbirnega centra, kjer so nam predstavili potek ločevanja in recikliranja odpadkov, ter se nato peš odpravili do šole. V nadaljevanju smo v učilnici izdelovali vrečke iz majic in jih tudi okrasili. Na koncu smo imeli “modno revijo” in vrečke pokazali tudi ostalim. Bila je čudovita izkušnja in se že veselim prihodnje vzgojiteljade v Mariboru.«
Špela je strnila izkušnje iz kotička iger za otroke: »V delavnici igre za otroke so nam uprizorili eno od situacij, ko pride do poškodbe v vrtcu. Nato pa smo se pogovarjali, katere poškodbe se lahko zgodijo v vrtcu, kako jih oskrbimo in delili svoje izkušnje, ki smo jih doživeli na praksi ali pa v vsakdanjem življenju. Odšli smo tudi v učilnico, kjer poteka pouk zdravstvene, in tam ponovili osnove oživljanja in se tudi sami preizkusili v oživljanju. Za na konec delavnice pa je vsak obvezal svojega »pliškota«. Na zaključni prireditvi pa smo svojo delavnico tudi predstavili.«
V gibalnem kotičku je izkušnje pridobivala Nastja: »Na naši gibalni delavnici smo se učili kako otrokom postaviti poligon. Na začetku smo si ogledali njihovo shrambo z rekviziti. Nato pa smo na list napisali vsak svojo zgodbico na temo smetarja Miha. Ko smo zgodbico napisali, smo zraven skicirali poligon, ki bo prikazoval našo zgodbico. Potem smo se ogreli s plesom na njihovo himno Giba gib in sestavili poligon po zgodbici, ki sta jo napisali naši »vzgojiteljici«. Poligon smo še preizkusili in ga spremenili tako, da bi bil primeren tudi za mlajše otroke.«
Bojana je sodelovala v angleškem kotičku: »Na začetku so dijakinje izvedle uvodno dejavnost in pozdrav. Pogovarjale smo se in delile izkušnje z angleščino v vrtcih in na praksah v tujini. Naučile smo se »bans«, to je igralna igra s petjem, o odpadkih. Ko smo končale, smo se razdelile v 3 skupine in vsaka je predstavila dejavnost, pesem ali izdelek, ki bi ga lahko izdelali v vrtcu. Spoznala sem nove ljudi in stkala nova prijateljstva. Delavnica je bila zelo zanimiva in premišljeno sestavljena.«
O naravoslovnem kotičku je Nina povedala: »Spoznali smo ogljikov dioksid. Izvajali smo različne poskuse in naredili plakat, ki smo predstavili na zaključni prireditvi. Vzgojiteljada mi je bila zelo všeč, spoznala sem nove prijatelje, uživala in se naučila nekaj novih pristopov poučevanja otrok.«